tisdag 4 november 2008

Moving on

Hupp, Fallout 3 får nog ta och vänta lite. Spelade ut det idag och fick ett slut på historien, vilket gör mig väldigt motstridig att plocka upp spelet igen för en andra genomkörning. Det skulle förstöra stämningen, så i väntan på att Fallout 3-suget ska komma tillbaka så har jag tagit tag i Eternal Sonata på riktigt. Cirka 40% av spelet är avklarat nu, om man ska gå på huvudhandlingen. På onsdag är det dags för skolan igen. Hade hoppats på att få det avklarat så inte spelandet påverkar läxläsningen, men det är nog att vara på tok för hoppfull.

En tråkig liten detalj är att Eternal Sonata gjordes mycket enklare i den engelska versionen än i den japanska. Varför, om jag får fråga? Allting känns så löjligt enkelt så det inte ens är kul att spöa bossarna. Man ska inte kunna spela ett spel en hel dag och bara dö en gång. Då är det något som är väldigt fel.



Oh well, spelet lär mig ganska mycket om Chopin. Och soundtracket, komponerat av självaste Motoi Sakuraba, som även har hand om stora serier som Tales of och Star Ocean, sviker inte. Ibland måste man stanna upp för att ta in den ljuva grafiken som ackompanjeras av ett ruggigt vackert stycke musik. Designen är det verkligen inget fel på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja! Fick den där inviten som jag vann, så jag har reggat dig nu.

Skicka ett mail till mig (vet inte din adress) så skickar jag dig användaruppgifterna! :)

/Anders

Anonym sa...

Glömde bort, min mail är:
mail [at] andershagstrom.nu