torsdag 2 oktober 2008

Revival!

Bara för att jag fick lust. Bloggen har varit död nog länge och nu har jag massvis att dela med mig av. Vi kan börja med The Sound of Animals Fighting: The Ocean and the Sun. Helt underbart album som ligger mig väldigt nära just nu. Första lyssningen var öronorgasm, andra lyssningen fick mig att upptäcka de otroligt fyndiga trumkompen och en tredje lyssning borde resultera i ytterligare örongodis. Har en känsla av att det finns flertalet riff som mot slutet av Cellophane. Den låten är väldigt schizofren, inte helt olik Blessings Be Yours Mister V. Men är det något som man gillar så är skivan ack så värd ens tid. En minde flummig version av The Mars Volta, fast med en och annan tvist som nickar mot helt andra genrer. Främst så är punkinfluenserna mer påtagliga för att medlemmarna i detta band kommer från band som har rötter på långt håll i punken. Eller åtminstone en tå i den nya tidens punk. Den gamla är nog rätt förlorad.

Fast å andra sidan så har The Mars Volta också ena tån i punken då vissa medlemmar kommer från nu splittrade At the Drive-In.

Inga kommentarer: