fredag 12 december 2008

Hej och hå, nu ska staten kolla vem vi ringer!

För det finns verkligen skäl att tro att Sverige kryllar av terrorister och brottslingar som vill underminera den rättvisa demokrati som Sverige, och Europa i helhet, byggt upp under så lång tid.

Varför göra på det här viset, kära styrande med på tok för mycket makt? Skyll inte på EU! För ni kan stå på er. Vill majoriteten av EU inte införa dessa lagar så behöver ingen göra det. EU är ett samarbete, inte en superdiktatur (nu har jag skapat det ordet!) som gör alla länder till ett. Fast det börjar onekligen gå åt det hållet.

Jag funderar på att flytta till Kanada eller något annat trevligt ställe som faktiskt lyssnar på folket. Dessa galna lagar som slängs hit och dit utan att ta hänsyn till vad folket vill är mer än vad jag klarar av. Det äcklar mig.

Eller nej, det får mig att tänka på Radiohead - Fitter Happier. En låt som är epitomet av det nuvarande styret som riktat in sig på att hålla koll på allt som människor gör. För vi vanliga, dödliga kan inte leva utan ett pekfinger som visar exakt vad vi ska göra.

A pig,
In a cage,
On antibiotics.

2 kommentarer:

Anonym sa...

YEAH!

Anonym sa...

Fast i Kanada så är iPhonen skitdyr.
Dyrare än Sverige... Och det vill man väl inte?

Måhända att staten lyssnar där, men inte telefonbolaget ^^