söndag 9 mars 2008

Ursäkta avbrottet...

Har den senaste veckan varit överallt och ingenstans i musikvärlden. Allt ifrån Sea Wolf till Editors till Wildbirds & Peacedrums till Yeasayer till Atlas Sound till Junior Senior till Radiohead till... ja, väldigt splittrat har det varit och därför har jag inte direkt fått ihop något material att skriva om, egentligen. Känns inte som att jag kan ge något rättvisa just nu. Men bloggen har inte gått och dött, jag tänker på den varje dag. Behöver bara låta den nya musiken sjunka in så jag inte blir någon som överhajpar allt som är okänt och klankar ner på tråkig mainstream. För det är inte vad den här bloggen handlar om.

Och nu är betygssystemet borta på samma gång som jag inte tänker dela upp musiken i "gammalt och nytt." En recension är en recension och utgår från vad som fanns tillgängligt under årtalet då albumet släpptes. Återutgivningar och dylikt kan komma att recenseras, i sådant fall så meddelas det i början av recensionen.

Inga kommentarer: